nuffnang

Pages

Rabu, 25 Mei 2011

13 Mei Hari Memupuk Semangat Setiakawan





Sebagai memperingati pembunuhan kaum secara besar-besaran pada 13 Mei 1969 marilah kita semua mengutuk dan membenci Parti Barisan Nasional yang di ketuai oleh Parti Umno@UmporNO. Parti yang keji memulakan suasana tidak tenteram umpama baling batu sembunyikan tangan.Secara tidak langsung DARURAT di isytiharkan di seluruh negara dan dengan mudah mereka mengekalkan kuasa.





Kini Dan Silam: catatan oleh Mat Amin Pejuang Revolusi Malaya.

Untuk menyelamatkan asas kekuasaannya yang sudah goncang, kaum reaksioner telah mencetuskan penyembelihan bangsa-bangsa besar-besaran yang tidak berperikemanusiaan di Kuala Lumpur dan lain-lain tempat pada 13 Mei 1969. Beribu-ribu orang ramai dari berbagai bangsa yang tidak berdosa telah ditenggelamkan ke dalam genangan darah dan suasana keganasan meliputi seluruh negara.



Gambaran Peristiwa 13 Mei 1969






Perjuangan kemerdekaan bangsa dan tanah air akan bergolak terus walaupun Malaya merdeka pada 31 Ogos 1957 ini. Kemerdekaan itu harus diisi dengan kenyataan-kenyataan, dengan realiti-realiti kemakmuran ekonomi rakyat, dengan realiti, dengan kenyataan ketinggian akhlak rakyat.” Pidato Dr. Burhanuddin Al-Helmy





Sang Saka Merah Putih Bendera Malaya Merdeka
Genggam Bara Api Biar Sampai Jadi Abu



Sudah tiba masa untuk kita generasi muda yang sudah lama rasa bosan, terpinggir, terkongkong dan terasing dengan budaya politik dan sistem pemikiran generasi lama untuk bangun memberontak ke arah membentuk satu gerakan counterculture baru anak muda yang akan membawa revolusi politik, sosial, ekonomi, kebudayaan dan pemikiran yang lebih releven dengan idealisme generasi muda bagi merealisasikan impian kita untuk mencapai kemerdekaan sebenar yang akan mengembalikan kuasa kepada rakyat!





Ayuh Semua Anak Muda Kita Bangun Melawan !


AL-QURAN DAN SUNNAH RASUL KITA PERTAHANKAN.


ALLAH MAHA AGUNG,MAHA BERKUASA,MAHA GAGAH DAN MAHA BIJAKLAKSANA.




Nukilan Ikhlas daripada diri AKU.


1 ulasan:

gunung stone berkata...

Baru timbul balik catatan ini..ulang tayang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengikut